Friday, March 6, 2009

French Perfume














The French have a long tradition and skills in the art of making perfumes. The great names in fashion have assisted in exporting some of the most important names in perfume thoughout the world.
The birth place for French perfumes is in the Provence region and is called Occitane. The abundance of herbs, lavander and many other wild flowers on the rocky landscape, plus hundreds of years of experience in distilling mixtures and creating scents.
Since ancient times there has been a lot of production of French perfumes. French perfumes are regarded as the most well known brands of perfumes and to the present times they account for a considerable share of perfume exports. French perfumes are regarded as the most comfy and bring in sensuality and style in the present day lifestyle. The French perfumes have always been well accepted, admired and liked by people all over the world. The reason being their odor, packaging of the bottles and a brand image that is present in the minds of people. In fact, perfumes would be futile without the French perfumes.


Although the French have taken a back seat in fashion design, they still reign supreme in the making of perfumes. It is but natural that they should, since they have a solid three hundred year old pedigree behind them. The best French perfume, and for that matter, all French perfumes are luxurious, sensual and refined and last longer than most other perfumes. Located north of Cannes in the French Riviera is the town of Grasse, which has been manufacturing French perfume for the past four centuries. It houses the Musée International de la Parfumerie. The best French perfumes could be said to be that of "Chanel No. 5" by Coco Chanel and "Joy" by Jean Pateau. Chanel No. 5 was fashioned for Coco by Ernest Beaux.
Un bouquet de fleurs abstraites d'une indéfinissable féminité.Mai 1921. Gabrielle Chanel n'hésite que quelques secondes devant les fragrances que lui présente Ernest Beaux, compositeur de parfums. Ce sera la cinquième, qui deviendra N°5 de CHANEL.



Joy was launched in the early thirties and is known in the national and international market as the costliest perfume in the world and an ounce of it is reputed to be made from over 10,000 jasmine flowers ad 28 dozen roses. It is packaged in a crystal Baccarat Bottle.

En 1923, avec son beau-frère Raymond Barbas il crée la division parfums de sa société de couture. En 1925, ils sont rejoints par le parfumeur grassois Henri Alméras, en tant que maître parfumeur. Jean patou crée trois parfums baptisés Amour-Amour, Que sais-je ? et Adieu sagesse respectivement dédiés aux blondes, aux brunes et aux rousses. Puis, en 1929, Henri Alméras compose Moment Suprême.

Jean Patou souhaitait un parfum phare pour sa maison. En 1930, Henri Alméras proposa alors une fragrance composée d'essences de rose et de jasmin dans des proportions particulièrement importantes : il fallait plus de 10 000 fleurs de jasmin de Grasse et 28 douzaines de roses (roses de mai de Grasse « Rosa centifolia » et roses de Bulgarie) pour obtenir trois centilitres de parfum. Le prix de cette composition rendait sa commercialisation très risquée alors que sévissait la crise économique qui suivit le krach de 1929. Mais Jean Patou fut séduit et lança la commercialisation sous la marque Joy et en utilisant le slogan particulièrement audacieux que lui avait suggéré son amie et conseillère, la chroniqueuse américaine Elsa Maxwell : Joy, le parfum le plus cher au monde (the costliest perfume in the world).




























2 comments:

Cameron said...

Le parfum français a été une de mes fragrances préférées depuis que j'ai été présenté. Chanel No. 5 n'est pas un de mes préférés, pourtant la Chance et le Coco sont deux des fragrances les plus élégantes que je sentais jamais . Les parfums français ont eu un énorme impact dans les ventes des États-Unis, mais aussi parmi d'autres pays aussi. Bien que ces parfums soient relativement chers, ils sont faits de qualité, il n'est pas nécessaire d'arroser plus qu'une fois et les séjours d'odeur tout le jour. Je trouve votre thème cette semaine très intéressant.

Monsieur Dola said...

Avez-vous vu la pub de Nicole Kidman pour Chanel no 5?